۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۵۷۴
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

حوزه انقلابی تمدن ساز است| تضعیف چهره انقلابی حوزه، هدف جریان های انحرافی

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که رهبر انقلاب فرمودند اگر می خواهیم انقلاب همان اسلامی و انقلابی بماند حوزه باید انقلابی بماند، گفت: دشمنان قسم خورده این انقلاب در تلاش هستند با نفوذ در حوزه چهره انقلابی حوزه را تضعیف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حوزه انقلابی را حوزه تمدن ساز معرفی کرد و گفت: در حوزه انقلابی ایستا بودن معنی ندارد بلکه هر لحظه در حال جهش و بالندگی علمی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامی ایران را برخواسته از حوزه های علمیه دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه مهم ترین و مطمئن ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخستین جرقه های نهضت عظیم انقلاب اسلامی از حوزه علمیه زده شد، خاطرنشان کرد: اگر همراهی حوزه و حوزویان نبود به طور حتم جریان نهضت انقلاب به پیروزی نهایی نمی رسید.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند اگر می خواهیم انقلاب همان اسلامی و انقلابی بماند حوزه باید انقلابی بماند، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب در تلاش هستند با نفوذ در حوزه چهره انقلابی حوزه را تضعیف کنند.

کمرنگ شدن بینش و حرکت انقلابی حوزه آسیب زا است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اگر بینش و حرکت انقلابی در حوزه کمرنگ شود از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: مبانی و اصول محوری انقلاب باید در همه بخش های حوزه پررنگ و غیر قابل تغییر بماند تا بتواند نقش راهبردی خود را در انقلاب حفظ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به نفوذ جریان های منحرف در حوزه تصریح کرد: حوزویان باید با بصیرت و هوشیار بالا و رصد دقیق از ورود جریان های خطرناک سکولار به حوزه به شدت جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) در منشور ارزشمند روحانیت نسبت به خطر انقلاب زدایی از حوزه هشدار داده بودند، افزود: با توجه به نقش محوری و راهبردی حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب، دشمن تلاش خود را به کار گرفته تا مبانی انقلابی را در حوزه کمرنگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمن در برنامه انقلاب زدایی در حوزه به دنبال کمرنگ کردن مبانی و اصول انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با این توطئه خطرناک دشمن، تقویت آن مبانی ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش آفرینی و اثربخشی حوزه در نظام اسلامی، عزم دشمنان را برای ضربه زدن به این نهاد انقلابی بیشتر کرده است، افزود: حوزه علمیه به عنوان مرکز تولید فکر و ایدئولوژی اصلی انقلاب باید همواره انقلابی بماند تا اسلام و انقلاب همچنان استوار و با اقتدار در صحنه نور افشانی کنند.

ضرورت حفظ مرجعیت فکری و عقیدتی حوزویان در جامعه

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزویان در همه بخش های انقلاب محور بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز با وجود پیشرفت های صورت گرفته در عرصه علم و تکنولوژی حوزه و روحانیت باید همان مرجعیت فکری و عقیدتی خود در جامعه را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که حوزه هیچ گاه نمی تواند نسبت به آینده انقلابی بی تفاوت باشد چون انقلاب فرزند حوزه است، تصریح کرد: حوزه انقلابی به راحتی می تواند خطرات و آسیب های احتمالی را از نظام و انقلاب اسلامی دور کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تولید علم و فکر یکی از رسالت های محوری حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت باید با نگاهی جامع نسبت به جهانی شدن آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بیشتر تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، صدور انقلاب اسلامی یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه است، بیان داشت: حوزه زمانی می تواند در رساندن و  صدور پیام انقلاب اسلامی موفق عمل کند که خود نیز نگاه انقلابی را در امور مورد توجه و الگوی خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وقتی می گوییم حوزه انقلابی یعنی همه بخش های حوزه باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم خروجی یک حوزه انقلابی نیز طلاب مهذب، مستعد و انقلابی برای آینده انقلاب اسلامی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه انقلابی همواره برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: حوزه و روحانیت انقلابی با هوشیاری و بصیرت جلوی انحراف ها را می گیرند و اجازه گسترش تفکرات انحرافی در جامعه را نخواهند داد.

وی اتخاد مواضع اصولی را یکی از ویژگی ها و شاخصه های حوزه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده و با تصمیم گیری صحیح مانع از تحقق اهداف شوم گروه های نفاق و منحرف در جامعه می شوند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات